L’start-up té Bluesmart unes xifres astronòmiques a la xarxa de crowdfunding Indiegogo: ha recaptat més de dos milions de dòlars americans, el 2.730% del que demanaven. Ara ha anunciat acords amb Telefónica (cobertura wifi), Vueling (descomptes en vols per als usuaris) i Uber (perquè et portin la maleta si no arriba en el teu vol), a més que el producte que fan, una maleta connectada al mòbil que a més serveix per carregar-lo, ha estat escollit un dels 16 ginys més interessants del Mobile World Congress per la revista Wired i el millor de tots per l’Irish Times.

En conèixer la notícia dels darrers premis i acords m’he fet una composició de lloc que no sé si és certa, però juraria que sí. Els emprenedors van anar al congrés de telefonia mòbil de Barcelona i a part d’ensenyar el prototip de la maleta a tothom que passava pel seu estand devien atacar a quatre o cinc —no més— empreses locals aprofitant l’avinentesa. Res de demanar audiència a Sony o Samsung: el que van fer va ser buscar algú que els oferís connectivitat en territoris nous (ells tenen la seu a Silicon Valley) i una companyia aèria amb qui establir sinèrgies.

La lliçó és que als congressos i fires s’hi ha d’anar amb els deures fets. I no s’ha de voler abastar-ho tot. Millor fer propostes concretes a tres persones que parlar de tot i de res amb quaranta.