pres-hacksAcabo de finalitzar un curs d’Acc1ó, l’agència de la Generalitat de suport a la innovació i la internacionalització de l’empresa catalana, titulat “Pitch readiness: com seduir un inversor”. Ha sigut una lliçó utilíssima de comunicació i psicologia. En parlarem més endavant, però ho esmento perquè entre el material que se’ns va facilitar hi havia una presentació que té molt a veure amb el nostre últim post, “Fes-te veure”. Aquesta presentació, “Presentation hacks”, val la pena tota ella, però al minut 12’12” (per si algú té poc temps) parla del factor de simpatia: per seduir un inversor és vital que li agradis, que li generis bon rotllo, bones vibracions o com n’hi vulgueu dir. Haureu de veure-us sovint, de treballar junts, i possiblement aquesta bona entesa serà fonamental perquè l’inversor us acabi donant el sí.

Doncs això mateix passa amb els clients: si us veieu es pot produir aquesta connexió; en canvi, per correu electrònic o per telèfon és molt més difícil que això passi. Per la mateixa raó, la majoria dels currículums van directament al cubell de les escombraries. Nosaltres ni els llegim. Potser ens equivoquem, però la intuïció ens diu que no aporten dades suficients per jutjar si aquella persona serà adequada per a la feina. Per començar, no ens indiquen si aquella persona ens cau bé, si ens hi entendrem.

(Nota al marge: només llegim un currículum a) si coneixem qui ens l’envia; o b) si aquesta persona ens coneix a nosaltres, és a dir, si, per exemple, i encara que sigui mentida, diu que li ha agradat una feina que hem fet i que això li ha suscitat interès per col·laborar amb nosaltres.)

Per acabar, volem puntualitzar que quan parlem de fer-se veure i de sortir al carrer estem parlant també de les xarxes socials.

Esperem veure-us aviat, físicament o virtualment!

LR