Al lloc adequat en el moment correcte

Recentment m’he adonat que la majoria de feines que fem a Contents Editors les hem aconseguit sortint de casa, acudint a festes o esdeveniments o anant pel carrer, no pas trucant o enviant correus electrònics. També hem donat feina a col·laboradors perquè ens els hem trobat casualment o hi hem quedat per una altra raó i, en tenir-los al davant, se’ns ha acudit que podien fer-la ells.

Buscar feina amb porta freda és molt dur i a més a més no funciona. Tenim un parell de projectes que hem intentat moure així i no hi ha hagut manera ni que ens rebessins. Però és un exercici molt útil per aprendre a valorar els èxits en aquest camp. Endureix, i hauria de ser part del programa de formació de tot aquell que es consideri emprenendor.

El de la foto és Bolaji Badejo, un dissenyador gràfic que va aconseguir el paper d’alienígena a Alien (Ridley Scott, 1979) perquè els tècnics de la pel·lícula se’l van trobar al pub on anaven a relaxar-se cada vespre després del rodatge (tenia la complexió física que necessitaven per al personatge).

bolaji-badejo-alienMmmh… Pensant-ho millor, no devia ser anant al pub com Badejo va fer carrera com a dissenyador (si és que en va fer, que no ho sé). Devia ser anant a conferències i lliuraments de premis del sector, quedant amb companys de professió, participant de la vida pública… i també segurament trucant i escrivint a tort i a dret per oferir els seus serveis, tancant-se al seu estudi buscant contactes, rumiant la millor manera de plantejar l’oferiment. Així que replantejo el que volia dir inicialment: no deixeu de trucar ni d’escriure a clients potencials i passats, però no us oblideu tampoc de sortir al carrer, d’anar-los a cercar. I no vull dir amb els vostres treballs sota el braç, aprofitant la mínima ocasió per vendre-us, sinó receptius, espontanis, oberts al que l’atzar pugui haver previst per a vosaltres.