aubPrimer de tot digues qui ets

Vet aquí un exemple de com no s’ha d’escriure un web (no tenim cap antipatia cap als Amics de la UNESCO de Barcelona, al contrari, però avui remenàvem la seva pàgina i els ha tocat a ells).

Si tens interès en saber a què es dedica aquesta organització, no ho trobes a la pàgina inicial (la home). Has de fer clic a Qui Som? Un cop allà has de llegir quatre paràgrafs i assabentar-te de quina estructura formal té l’entitat i de quin any va rebre la Creu de Sant Jordi abans d’aprendre que “dedica tota la seva activitat a facilitar el descobriment de la diversitat cultural i lingüística com una riquesa extraordinària per a la Humanitat i a promoure el diàleg, la convivència i el respecte per totes les cultures, les religions i les llengües del planeta”.

I encara és una definició bastant genèrica, de principis, de visió, la qual cosa està molt bé, però se’n troba a faltar una de més concreta, que expliqui de quina manera —amb quines activitats— divulguen la diversitat cultural.

Remarquem que no volem fer una crítica a aquesta organització, sinó exemplificar un error bàsic i molt comú: hi ha infinitat de pàgines d’associacions i empreses que no expliquen, o que ho fan en un lloc recòndit, a què es dediquen. Gosaríem dir que el problema és especialment greu en el cas de multinacionals. N’hi ha que presumeixen del seu mètode de producció patentat, de l’agilitat de la seva distribució i de l’eficiència dels seus tècnics, però obliden dir-te si venen tubs de PVC, assegurances o lligacames…

Això és com conèixer algú i presentar-te dient “Medeixo 1,74 i tinc una gran col·lecció de segells de Liechtenstein”. Els exemples podrien ser útils en contextos molt concrets, però no en la majoria.

Vosaltres coneixeu algun cas d’empresa que s’expliqui fatal al seu lloc web?