Captura de pantalla 2012-12-05 a les 14.22.13Contents col·labora en un lloc d’e-commerce per a infants

Al principi de 2012 la meva germana va obrir Hedgehogshop, un lloc d’e-commerce, una botiga en línia que, segons va quedar establert en la metadescripció (el text que apareix sota el nom del lloc quan fas una cerca a internet), ofereix “una col·lecció de productes infantils clàssics i intemporals d’arreu del món, incloent artesania, joguines, objectes per a festes i accessoris per a infants de 2 a 10 anys”.

Definir la idea, pensar un nom i un logotip, contactar amb els proveïdors, crear la infraestructura informàtica de la botiga (se n’ha ocupat una empresa de Sabadell, per cert: Urbs), decidir preus, fotografiar, descriure i emmagatzemar els productes i les mil-i-una gestions que comporta muntar una botiga en línia li va portar mesos.

Tant el disseny de la botiga com la selecció de productes que ofereix ens semblen exquisits. La creadora de la botiga, la Teresa Roviras, és directora d’art i dissenyadora gràfica, i això es nota. Prima la qualitat sobre la quantitat i posa molta atenció en els detalls (per exemple, no trobareu ni una majúscula en tot el web). Amb tot, el més important és que cada objecte escollit posseeix uns valors determinats (senzillesa, classicisme, expressivitat…) i que tots junts creen un fil conductor que dóna sentit i coherència a la botiga. I si llegiu l’apartat about us veureu d’on surt tot això. A més, la manera d’agrupar els objectes explica històries: una sortida de pícnic, els jocs olímpics de Londres, una escapada marinera, una festa d’aniversari…

Però un cop un cop creat tot això i pujada la persiana faltava encara donar visibilitat al negoci. És com si hagués obert en un carreró tranquil als afores d’una ciutat. Calia portar el local al carrer Major. La meva germana em va demanar ajuda i el mes de maig passat Contents es va traslladar a Londres per estudiar el web a fons, pel davant (frontoffice: el que veu l’usuari) i pel darrere (backoffice: l’eina amb la qual ella veu l’estoc, les comandes…, la rebotiga, vaja). Vam estudiar, entre d’altres, aquests aspectes:

Velocitat de càrrega: temps que triga a carregar-se la pàgina.

Accessibilitat: que es pugui veure correctament des dels principals dispositius (ordinador, tauleta tàctil, telèfon intel·ligent), sistemes operatius (Linux, Mac, Windows) i navegadors (Explorer, Firefox, Chrome, Safari).

Usabilitat: que ofereixi el màxim de prestacions que l’usuari espera trobar en un lloc d’aquest tipus, i també d’altres que no s’espera.

Navegabilitat: que l’estructura de la pàgina s’entengui a la primera, que sigui fàcil trobar les coses i tornar a la pàgina inicial.

Posicionament: que aparegui ben amunt quan es fa una cerca en línia a partir del nom o de les paraules relacionades amb el tema al qual es dedica.hedgehog-tin-drum-1Algunes accions interessants que la meva germana ja feia era enviar un newsletter periòdicament per anunciar novetats i productes de temporada, i organitzar de tant en tant open days, jornades en què obre el magatzem al públic i que li permeten conèixer personalment clientes, bloggers i periodistes.

Vam usar un document de treball que us detallarem en un proper post. Vam analitzar també les dades de Google Analytics i acabar proposant una sèrie d’accions, entre les quals destacava l’estratègia de xarxes socials. De moment Hedgehogshop disposa de Facebook, Twitter i Pinterest. És un treball en curs: estem estudiant la conveniència de complementar la pàgina amb un blog i si es pot obrir també una botiga fora de línia, física, i afegir més monedes i llengües (ara els preus són en lliures, i els textos, en anglès), a banda d’altres canvis més petits. Ja us n’informarem. De moment, us animem a remenar la botiga: segur que hi trobeu alguna idea per als regals de Nadal!