De sistemes d’impressió n’hi ha molts, però cap, al nostre parer, produeix resultats tan bells com els de la impressió tipogràfica o letterpress, la original, la que va idear Gutenberg i perfeccionar Schöffer (el primer va usar tipus mòbils de fusta, i el segon, de metall). El relleu que deixa converteix els materials impresos en objectes no només visuals, sino també tàctils. I la tinta i el paper, és clar, també fan una olor magnífica. Aquest és un dels arguments habituals dels defensors del llibre davant de l’e-reader, tot i que nosaltres no tenim res contra els e-readers (al contrari) ni volem en aquesta ocasió fer una defensa del llibre, sinó de la impressió tipogràfica, que va anar molt de baixa des de l’aparició del gravat al buit, la flexografia, la serigrafia, la tampografia, l’òfset i la impressió digital, tot i que darrerament torna a anar en augment, especialment en la creació de targetes de visita.

El concepte de tipografia, de disseny de tipus de lletres, ve d’aquí, de l’estudi de les formes de les lletres i la seva distribució a la pàgina per aconseguir la millor legibilitat i equilibri en la composició.

Esperem que aquest vídeo de Danny Cooke (que vam descobrir per mitjà d’Apartment Theory) us agradi tant com a nosaltres. Aquí el teniu amb subtítols en castellà. Per cert, coneixeu alguna impremta que treballi amb tipografia a casa nostra? Si és que sí, digueu-nos-ho, ens agradaria molt fer-li una visita.